Graense-Loes: It's all my fault (Foto: Per Morten Abrahamsen)

Graense-loes: It's all my fault

Anmeldelse skrevet af: Matilde Magni, gymnasieelev på Horsens Statsskole

” It is all my fault, en visuel rejse hvor teenageren prøver at finde en mening med livet..

Det første der skete denne søndag eftermiddag på Horsens teater, var at man trådte ind i et mørkt rum, med meget få stole. Det første man ligger mærke til er de meget høje lyde og specielle fascinerende ting i rummet. I midten har vi en stor kugle. Kuglen her skulle forstille jorden. Under hele forestillingen fremkom et astronautisk tema. Derfor var der også forskellige rekvisitter undervejs såsom, videoprojektioner, droner med live kamera og mange andre ting, som blev brugt undervejs. Skuespilleren står under den her kugle, og har vinger på. Ligeså stille begynder han at bevæge og udvikle sig mere og mere. Her begynder selve historien om teenageren der leder efter svar og en mening med livet, og dermed løsrive og finde sig selv.  Under hele forestillingen, har vi det her astronaut-tema, som ligesom viser det her med at teenageren drager ud, og kommer tilbage, og har fundet sig selv. Forestillingen griber, på de 65 minutter, også meget fat i de spørgsmål og dilemmaer man som teenager kan have, og viser, at selvom livet kan være ret forvirrende, og det kan være svært at blive voksen, så skal du nok finde dig selv på et tidspunkt. De spiller utrolig meget på lyden og lyset i forestilling, som er med til at give tilskuerne den helt rigtige stemning og fornemmelse af hvad der er der sket. I starten kan forestillingen være rigtig svær at forstå, da de ligesom bruger de her billedsprog og symboler rigtig ofte, men alt i alt, er det en rigtig god forestilling, som tager et rigtigt godt emne op, og skuespillerne ligger sig rigtig godt ind i det.