MishMash: Romeo & Juliet (Foto: Anders Kron)

MishMash: Romeo & Juliet

Anmeldelse skrevet af: Nicoline, gymnasieelev på Horsens Statsskole

Vi kommer ind til et hvidt lokale, hvor der ingen rekvisitter er på scenen. Vi bliver mødt af skuespiller i sorte og hvide kostumer, som skaber en kontrast. Skuespillerne er meget talentfulde, og de formulere sig på forskellige sprog. Der forgår meget akrobatik på scenen, som gør at vi som publikum bliver forvirret og får en fornemmelse af, at handlingen har mistet betydning. De skaber selv lydeffekterne og synger selv sangene, hvor Titanic er en af dem.

Det er et komisk stykke, hvor der indgår en scene hvor Romeo får af vide at Julie dør. Scenen bliver taget om, men denne gang i slowmotion. Det medfører, at vi får et smil på læben, og vi får brugt vores grinemuskler. Der er en masse drama, hvor karakteren Julie skal giftes med karakteren Paris, men hun kan ikke, fordi hun elsker karakteren Romeo. Selve stykket er meget forvirrende, da der engang imellem kommer små kommentar fra skuespillerne, hvor de ikke længere er i deres rolle, men i stedet forklar os noget. F.eks. stopper en af skuespillerne op og siger ud mod publikum: ”hvis I ikke kan se det så skal det her forestille en kirke”. At det er på flere forskellige sprog gør, at vi som publikum har svært ved at følge med. Handlingen går utrolig hurtigt, og man bliver derfor tabt som publikum. Der bliver dog opbygget en spænding via. en pause, da Julie skal begraves. Til sidst hvor både Romeo og Julie er døde, er der ingen der taler, og vi ser historien ved hjælp af deres kropssprog. Stykket fik os til at grine, men formåede ikke at få en til at sidde tilbage med en fornemmelse af, at der var sammenhæng i handlingen.